maandag 1 juli 2013

De sleutels!

Woensdag was het dan eindelijk zover, mama en papa konden 's avonds de sleutels gaan halen van mijn huisje. Ikzelf zat in Leuven, dus na het koor snel even bellen naar huis, ikke nieuwsgierig natuurlijk.
Mama vond het binnen nogal rommelig, want buiten enkele meubels die bleven staan, hebben ze de zolder toch ook nog goed vol laten staan. Maar tussen al die rommel zitten nog wel wat spulletjes die we kunnen hergebruiken, dus dat wordt uitsorteren en een paar keer naar het containerpark rijden. Het voelt nu ook nog niet echt gezellig aan, omdat alle huiselijke spulletjes weg zijn.
De meterstanden werden ook nog opgemeten en overgedragen en dan mochten ze de zoon van de eigenaars  buitengooien :) en zelf de deur achter hun toetrekken.

Deze zaterdag kon ik mijn huisje dan na 4 maanden voor de tweede keer zien. Eindelijk. Wel een beetje raar om dat huis binnen te lopen, dat nu wel van u is, maar zo nog niet echt aanvoelt. Maar dat komt nog wel. Alle kamers nog eens uitgebreid onderzocht en dingen ontdekt zoals een gasvuur in de keuken, een waterverzachter, een biljartkeu, oude gezelschapspelletjes,...Dan even alle ramen nagemeten (om door te geven aan fabrikanten voor offertes), post uitgehaald en toen terug naar huis. Maar volgende week staan we hier terug, met dweil, schuursponsjes en veel poetsproduct in de aanslag. En schrobben zullen we serieus moeten doen, want er werd door de vorige bewoners gerookt in het huisje en dat ruik je en zie je heel goed.

Nog een weekje werken en dan heb ik 3 weken bouwverlof, ik kijk er naar uit :). Een weekje hard poetsen en opruimen en dan kunnen we hopelijk wat gaan inrichten en zal het steeds meer als mijn huisje gaan aanvoelen en hopelijk ook snel een thuis.

Volgende week volgen hier dus zeker enkele voor en na foto's!

4 opmerkingen:

  1. Proficiat!
    Ik hoop dat je tijdens het poetsen niet vind wat wij vonden: een liter aangekoekt frietvet achter het oude kookvuur (detail: toen wij de sleutel kregen, woonde er al bijna twee jaar niemand meer) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets zo leuk als de sleutel van je eigen huisje in ontvangst mogen nemen!
    Veel plezier met het opkuisen, inrichten en hopelijk voelt het snel aan als thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat!!!
    Voelt terug aan van toen ik mijn akte ging tekenen en de sleutels kreeg :-)
    Alleen moest ik nog een jaar en half verbouwen! 1 december was het eindelijk zover. Toen ben ik ook verhuisd en na een half jaartje voelt het écht wel als een "thuis" aan!! Succes en geniet ervan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een architecte die een eigen huisje gaat inrichten. Ik ben nu al nieuwsgierig! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie is altijd leuk!